SAY IT WITH PICTURE



here are some photos I take, there are 4 photos here that I take in pontianak area. The following photos I will explain.

PANCAR

















English :

The gate entering a village or symbol of village guard whichis found at darit area landak district. the two poles are carved with human, animal and plants motif which symbolize inhabitant of universe.this gate is in museum pontinak kalimantan west.


Indonesia :

Pada jaman dulu tepatnya di daerah Darit Kabupaten Landak terdapat sebuah gerbang yang bernama Gerbang Pancar. Gerbang Pancar ini berfungsi sebagi gerbang untuk memasuki suatu kampung atau simbol penjaga kampung. Dua buah tiang atau yang disebut Tiang Pancar ini diukir dengan motif manusia, binatang dan tumbuh-tumbuhan yang melambangkan penghuni yang ada di alam semesta ini.gerbang ini berada di museum pontinak kalimantan barat.




TEMBE BOAT (PARUU' TAMBE)


English :

Formerly Dayak tribe people who live in Kapuas Hulu have a very unique means of transportation consisting of 2 boats strung together or towed into one named Tambe Boat or Dayak community called it Paruu Tambe. other than as a means of transportation, this boat is in use also during traditional ceremonies such as pick up guests from outside the region, bringing the bride and gawai and others. In addition to consisting of 2 pieces of sampans are united, the Boat Tambe is also there are some additional equipment such as: 
1.     Long flags of different colors 
2.     Short flags of various colors 
3.     Red and white flag 
4.     Wooden decoration (ginggiling) 
5.     Janur is artificial 
6.     Blue-blue leaves are artificial
Indonesia :


Dahulu masyarakat suku Dayak Taman yang bermukim di Kapuas Hulu mempunyai alat transportasi yang sangat unik yang terdiri dari 2 buah sampan yang dirangkai atau digandeng menjadi satu yang dinamai Perahu Tambe atau masyarakat dayak menyebutnya dengan sebutan Paruu Tambe. selain sebagai alat transportasi, perahu ini di gunakan juga pada saat upacara adat seperti menjemput tamu dari luar daerah, mengantar pengantin mupun gawai dan lain-lain. Selain terdiri dari 2 buah sampan yang di satukan, di Perahu Tambe ini juga terdapat beberapa tambahan perlengkapan seperti :
1.     Bendera panjang aneka warna
2.     Bendera pendek aneka warna
3.     Bendera merah putih
4.     Hiasan kayu (ginggiling)
5.     Janur artifisal
6.     Daun biru-biru artifisal


YOUTHDESIRESKATEBOARD COMMUNITY


English :

this is one of the skateboard community in pontianak, west kalimantan. this community has been running for 2 years. here they want to show that not only outside of Pontianak alone can show the skill of playing skateboard. they are also in view. usually these communities play in the park untan they play from 4 pm to 6 pm usually. in pontianak usually hold ivent can 4 times in 1 year. can check on instagramnya account at @youthdesireskateboard. this is one sport that many people say this is extreme sport.


Indonesia :
ini adalah salah satu komunitas skateboard yang ada di pontianak, kalimantan barat. komunitas ini berjalan sudah 2 tahun lamanya. disini mereka ingin menunjukkan bahwa bukan hanya di luar pontianak saja yang bisa menunjukkan keahlian bermain skateboard. mereka juga ini di pandang . biasanya komunitas ini bermain di taman untan mereka bermain dari jam 4 sore sampai jam 6 sore biasanya. di pontianak biasanya mengadakan ivent bisa 4 kali dalam 1 tahun. bisa di cek akun instagramnya di @youthdesireskateboard.
ini adalah salah satu olahraga yang banyak orang bilang ini adalah olahraga extreme


LONG RIVER KAPUAS





English :

In Kalimantan there is the longest river in Indonesia, the river has a length of 1,145 kilometers. The right river is located in West Kalimantan has the name Kapuas River, this name is taken from the name of a Kapuas region which is known as Kapuas Hulu so that the name of the river that flows from Kapuas upstream to its estuary is called Kapuas River. Kapuas River is home to over 700 species of freshwater fish with about 12 species of rare fish and 40 species of endangered fish. The fishery potential in Kapuas River reaches 2 million tons, this is because the area around the Kapuas River is still beautiful so as to make the life of the animals in this river well preserved. In addition, the Kapuas River is also used as the activities of folk events such as: Kalbar Reggata, Festival of Decorative Ship, Malay Dance over Sampan, Kapuas River Tour, Carbide Cannon, Traditional Ceremony, U-Shi Bath, Kapuas Alun-alun Park and Fish Cultivation Nila and Mas Fish.

Indonesia :

Di Kalimantan terdapat sungai terpanjang di Indonesia, sungai ini mempunyai panjang 1.145 kilometer. Sungai yang tepat nya berada di Kalimantan Barat ini mempunyai nama Sungai Kapuas, nama ini diambil dari nama suatu daerah Kapuas yang sekarng dikenal dengan nama Kapuas Hulu sehingga nama sungai yang mengalir dari Kapuas hulu hingga muaranya disebut Sungai Kapuas. Sungai Kapuas merupakan rumah lebih dari 700 jenis ikan air tawar dengan sekitar 12 jenis ikan langka dan 40 jenis ikan yang terancam punah. Potensi perikanan di Sungai Kapuas ini mencapai 2 juta ton, hal ini disebabkan karena area disekitar Sungai Kapuas masih asri sehingga membuat kehidupan satwa di sungai ini terjaga dengan baik. Selain itu, Sungai Kapuas juga digunakan sebagai kegiatan - kegiatan acara rakyat seperti : Kalbar Reggata, Festival Kapal Hias, Tari Melayu diatas Sampan, Wisata Sungai Kapuas, Meriam Karbit, Upacara Adat, Mandi U - Shi, Taman Alun - alun Kapuas dan Budidaya Ikan Nila dan Ikan Mas.

See you for next post guys ☺️ God always bless you😊😊

Komentar

Postingan populer dari blog ini

BESTFRIEND

TRAVELING